tag:blogger.com,1999:blog-49965777365624371172024-02-19T07:07:15.539+01:00moje granielucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-46148369496443994622011-10-05T00:49:00.003+02:002011-10-05T01:03:55.062+02:0021. Bułgarskie granieFlo.
Nie, nie byłem w Bułgarii. Ale planuję pojechać - po tym, co dowiedziałem się od chłopaków z forum http://forums.rpgbg.net/ przypomina mi się rodzimy Polandówek w latach 95-99. Chętnie sobie taki powrót do przeszłości zafunduję.
Borejko, Neurocide oraz prawie Sethariel zajmowali się różnymi nie-amerykańskimi scenami gier. Neuro zapostulował nawet udupianie wsobności i zachęcił do lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-68674368063014828902011-09-05T12:44:00.000+02:002011-09-05T12:44:53.575+02:0020. Fiasco - po dziesięciu rozgrywkach
Fiasco kupiłem w ciemno, wiedząc tylko tyle, że służy do opowiadania historii o zwyczajnych ludziach w ich zwyczajnym świecie, do którego trafia ktoś lub coś, czego nie powinno tam być. Następuje wstrząs i życie tych ludzi zmienia się w bardzo interesujące piekło. Coś jak filmy braci Coen, Przekręt, Fargo czy Kac Vegas.
Czym jest dla mnie Fiasco po około dziesięciu lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-2278980045386082162011-06-03T21:57:00.000+02:002011-06-03T21:57:51.291+02:0019. Apocalypse World, ogólne wrażenia z trzech podejśćNie wiem, dlaczego kupiłem Apocalypse World. To znaczy wiem - bo to świetna gra. Nie wiem, który z powodów był kluczowy, szczególnie ciężko byłoby mi do tego dochodzić teraz, po kilkukrotnym przeczytaniu i poprowadzeniu gry. Powodów do zakupu miałem przynajmniej kilka:
1. Vincent to świetny designer, więc mogłem liczyć, że jego kolejna gra będzie dobra.
2. Grałem w AW kilka świetnych sesji u lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-88448312077071752842011-03-11T03:32:00.001+01:002011-03-11T03:34:41.443+01:0018. 1hp#9, Morderstwo w katedrze#1, skype#1, nibykonkurs#2Od czasu mojej ekskursji do Norwegii i odwiedzin u tamtejszej Polskiej Diaspory Erpegowej Na Wygnaniu znacznie częściej używam skype do komunikacji głosowej. Nieraz zdarzyło mi się z odnalezionymi po latach kumplami (Maffin, Ernie) jak i nowymi znajomkami (Dżerzy Tomasz Jeż, Michau i Vlad) spędzić kilka godzin na pogaduszkach i pogwarkach. A także na graniu w rpg kombosem skype+maptool.
Parę lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-88135047509567925152011-03-03T14:20:00.001+01:002011-03-03T14:21:57.921+01:0017. Blood&Honor - początek kampaniiWpis skopiowany z: http://fukurou-no-kazoku.blogspot.com/ - APloga kampanijnego. Pozostałe raporty z tamtych sesji będę tylko sygnalizował krótką wzmianką tutaj. Decyzja o rozdzieleniu logów jest konieczna, chcę uniknąć spamowania tego bloga npcami, postaciami, opisami miejsc itp. Zachęcam do zaglądania do losów rodziny Fukurou, będzie się tam działo dużo *evil grin*.
Graliśmy w poniedziałek, lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-31266721492364314842010-11-16T14:52:00.001+01:002010-11-16T14:52:55.335+01:0016. Meanwhile, in Poland...Flo.
Pamiętacie, jak pisałem o Sea Dracula?
Mam zgodę współgraczy na opublikowanie filmików z sesji! Yay!
Tak gramy - fragment przesłuchania:
Dłuższy kawałek gry:
A tak rozwiązujemy konflikty:
Tak. To wielka, wspaniała gra. Tak.lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-61712650504279601592010-11-07T04:03:00.001+01:002010-11-07T04:04:31.419+01:0015. 1hp#8, Miss Schiffer’s School for Young Ladies of Quality#1,
Konkurs rev/eng jest moim ulubionym konkursem na niezależną grę fabularną. Jego forma była totalna i obłędna. Zabawa trwała miesiąc. Przez pierwsze dwa tygodnie uczestnicy tworzyli karty postaci. Później organizator konkursu zebrał je i losowo przyporządkował uczestnikom, którzy mieli za zadanie dorobić do nich grę na zasadzie inżynierii wstecznej (stąd nazwa konkursu). W pierwszej (i jak do tejlucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-13416809563565776462010-11-06T02:50:00.000+01:002010-11-06T02:50:00.185+01:0014. 1hp#7, On the Ecology and Behavior of the Mud Dragon#1
Ben Lehman to nazwisko mocne i znane w półświatku wielibicieli innych gier. To właśnie on stoi za tytułami takimi jak Polaris i Drifter's Escape. Ale oprócz dopracowanych gier w ładnych książeczkach, na stronie Bena znaleźć można dział Games that might not actually work, a w nim O Ekologii i Zachowaniach Błotnych Smoków. Sam autor pisze, że gry niekoniecznie działają i radzi, żeby nie prowadzić lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-49360860847484983082010-11-05T05:55:00.004+01:002011-03-11T02:51:28.023+01:0013. 1hp#6, Anatomia Turinga#2, Nibykonkurs#2Norwegia, fiordy i nieskończone ilości alkoholu, który wlewaliśmy w siebie w przerwach od grania. W tych zupełnie nieprzystających okolicznościach usiedliśmy do grania w Anatomię Turinga. Z narracynistami i WoDziarzami. Wiedziałem, że ta gra będzie wodą na ich reakcyjny młyn.
Udział wzięli:
Misiek - Horacy Tool, czarny służący Alana Turinga,
Tomek - Thomas Barnaby, sąsiad Alana Turinga
Vlad - lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-22229057683338847972010-11-05T05:32:00.002+01:002010-11-05T05:56:16.980+01:0012. 1hp#5, 3:16#1
3:16 Carnage Amongst the Stars Gregga Huttona to gra, do której mam wielkiego pecha. Próbowałem ją poprowadzić trzy razy i trzy razy poniosłem straszliwą klęskę. Ten wpis nie będzie klasycznym APkiem, tylko rozprawą z grą, zasadami i moim podejściem, które nie owocuje spektakularnym sukcesem.
Sporo o 3:16 napisał już Skryba - zajrzyjcie na jego bloga koniecznie. Wyjaśnia zasady gry lepiej, niż lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com6tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-18215930326929870982010-11-05T04:31:00.001+01:002010-11-05T04:44:54.720+01:0011. 1hp #4, Sea Dracula #1This game is called Sea Dracula! I jest to jedna z dziwaczniejszych gier, w jakie miałem okazję grać. Dlaczego? Jej tematyka jest dziwna, postacie są dziwaczne, ale i tak wszystko przebija mechanika konfliktów. Jest to jedyna gra, w której spory rozstrzyga się tańcząc. Tak. Tańcząc.
Parę słów o grze - w 2008 roku dostała Indie RPG Award w kategorii Most Innovative Game. To powinno dać co nieco lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-36055722885898724002010-10-28T14:39:00.006+02:002010-10-28T19:50:08.454+02:0010. 1hp #3, Until We Sink #1W ramach Chrzanowskich Dni Fantastyki zdecydowałem się poprowadzić kilka sesji. Tak się złożyło, że jedna z nich nie wypaliła, a w tym samym czasie Kornik po raz pierwszy miał prowadzić Until We Sink. Skończyło się tak, że to ja zająłem się organizacją gry, dając Kornikowi okazję się jeszcze poduczyć (co zaowocowało późniejszą nocną sesją w 3:16, ale to zupełnie inna historia). Ściągnęliśmy ludzilucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-65890734322852498092010-10-15T02:37:00.004+02:002010-10-15T02:44:14.201+02:009. 1hp #2, ghost/echo #1Żeby nie było, że słomiany zapał - drugi APek ze spotkania 2 października. Po zakończeniu sesji Anatomii Turinga usiedliśmy do //GHOST/ECHO Johna Harpera. Wyjątkowa gra świetnego designera do tego kompletnie darmowa i działa. Yay!
ghost/echo to 'oracle-game'. Na dwóch stronach A4 przedstawia punkt startowy i mechanikę rozwiązywania konfliktów. Resztę ustala się w trakcie gry. Otwierający kicker lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-55697207988350439492010-10-15T00:57:00.004+02:002011-03-11T02:51:06.116+01:008. 1hp #1, Anatomia Turinga #1, Nibykonkurs#1Yo! Po miesiącach milczenia wracam do pisania APków na tym blogasku. Na szczęście zrobiłem sobie akcję 1hp (check it out), więc będę miał motywację do działania - w końcu nie wypada olewać swoje własne pomysły. Zatem do dzieła. 2 października umówiliśmy się na granie w krakowskim klubie, mając w planie spędzić cały dzień na erpegach.
Na pierwszy ogień poszła Anatomia Turinga. Trochę się lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-2575139922598964742009-11-23T12:48:00.005+01:002009-11-23T15:04:23.874+01:007. Generał Molumba nie żyje!, Wilderness of Mirrors #1
6 listopada nawiedziła mnie znajoma z tzw. dawnych lat - Zosia, znana również jako Boska. Przy butelce wina i naprędce skomponowanej pasta tuna fagiolo oraz shishy doszliśmy do wniosku, że trzeba skorzystać z tej sytuacji i koniecznie w coś zagrać. Na szczęście symultanicznie odwiedzała mnie Martyna, znana również jako Sayrel, która od razu przystała na tę propozycję. Umówiliśmy się na lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-11230282161276149982009-11-22T01:22:00.007+01:002009-11-23T15:02:48.085+01:006. Sesja na życzenie #2, Zet uderza po raz pierwszy, Kraków
Kolejna sesja na życzenie - tym razem poprowadzona dla kompletnie nieznanych mi graczy (i w zasadzie, dla kompletnie obcych osób). Poprowadziłem ją na prośbę Mateusza Tondery, pierwszego człowieka, który zapłacił za Wolsunga - Mateusz wykupił historycznie pierwszą przedpłatę, na ConFuzji 2009. Zebrał grupę znajomych, z którymi zwykle grywa w Myślenicach - i spotkaliśmy się w Krakowie, aby w lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-19323566219252954802009-11-20T04:26:00.009+01:002009-11-23T15:02:33.974+01:005. Sesja na życzenie #1, Osaczeni Chłodem, Kraków
Sesja na życzenie - zadeklarowałem się kiedyś na moim polterblogu, że każdej grupie 3-4 graczy, którzy znajdą miejsce i umówią się ze mną na termin poprowadzę Wolsunga. Słowo się rzekło, kobyłka u płota, więc kiedy zadzwoniła do mnie Sayrel z prośbą o sesję zwyczajnie nie mogłem jej odmówić. Dodatkową atrakcją była wizyta młodocianego brata Say - Michała, który nigdy jeszcze nie miał okazji lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com7tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-83417262678736776042009-11-11T02:04:00.006+01:002009-11-23T15:02:20.227+01:004. Parowe Opowieści #4, Kolekcja Doktora Riversa, Chrzanowskie Dni Fantastyki
W dniach 16-18 października odbywała się w Chrzanowie pierwsza edycja bardzo sympatycznej imprezy - Chrzanowskich Dni Fantastyki. Zostałem poproszony o poprowadzenie paru sesji Wolsunga, skorzystałem więc z okazji i zrobiłem półtoragodzinną prezentację gry. Niestety, limity czasowe ograniczyły mnie nieco i na samej imprezie mogłem gościć tylko w sobotę. Prelekcja zebrała 3/4 obecnych na imprezielucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-26875681940008350052009-11-09T03:03:00.009+01:002009-11-23T15:02:05.308+01:003. Parowe Opowieści #3, Czerwona Rewolucja, Nawikon
1Kolejna z nawikonowych sesji, rozpoczęta w sobotę, w okolicach godzin popołudniowych, zakończona o 15. Mieliśmy sporo problemów z miejscem i moją dostępnością - za co serdecznie przepraszam moich Graczy, ale niestety, zobowiązałem się do prowadzenia prelekcji i musiałem to zrobić.
Zaczęło się od tego, że Jurek z Grimuaru zakomunikował mi, że jest drużyna i chcą grać w Wolsunga. Umówiliśmy się lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-19259572696770913512009-11-03T02:34:00.005+01:002009-11-23T15:01:44.068+01:002. Parowe Opowieści #2, Mount Kibuhura ver. 2, Nawikon
Sesja odbywała się na rzeszowskim konwencie Nawikon. Zaczęliśmy dość późno, około pierwszej w nocy, drugiego dnia konwentu, więc zmęczenie mocno dało się we znaki i ze startowej szóstki graczy do finału dotarło troje. Dwoje zrezygnowało na etapie tworzenia postaci, trzeci z graczy był skrajnie nieaktywny i zasypiał, mimo uporczywych prób budzenia go, podejmowanych przez współgraczy. Musimy mu lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-4996577736562437117.post-71940390623784761432009-11-02T02:09:00.013+01:002009-11-23T15:01:23.190+01:001. Parowe Opowieści #1, Mount Kibuhura, Bachanalia Fantastyczne
Sesja rozegrana na Bachanaliach Fantastycznych w Zielonej Górze, dokąd pojechałem na zaproszenie klubu Ad Astra. Prowadziłem po prezentacji Wolsunga, sesja została zorganizowana na prośbę jednego z słuchaczy - Michała.
Udział wzięli:
Miramin - wielebna Joan O'Hara, kapłanka-misjonarz kościoła alfheimskiego (troll, eksplorator)
Michał - Mr. Angus Quickmary, słynny myśliwy (człowiek, eksplorator)lucekhttp://www.blogger.com/profile/17588850473293070581noreply@blogger.com0