Moje granie - czyli raporty z sesji, które prowadziłem. Konwenty, towarzyskie spotkania, eksperymenty i random encountery.

Macie ochotę ze mną zagrać? To proste - wystarczy, że zbierzecie w Krakowie 3-4 osoby, zorganizujecie miejscówkę na sesję i napiszecie do mnie maila. Umówimy się na dogodny termin i zagramy w ciągu tygodnia-dwóch od Waszego kontaktu ze mną.

8. 1hp #1, Anatomia Turinga #1, Nibykonkurs#1

Autor: lucek | Etykiety: , , | Posted On 15 października 2010 at 00:57

Yo! Po miesiącach milczenia wracam do pisania APków na tym blogasku. Na szczęście zrobiłem sobie akcję 1hp (check it out), więc będę miał motywację do działania - w końcu nie wypada olewać swoje własne pomysły. Zatem do dzieła. 2 października umówiliśmy się na granie w krakowskim klubie, mając w planie spędzić cały dzień na erpegach.

Na pierwszy ogień poszła Anatomia Turinga. Trochę się pokryguję, że prosili mnie o to gracze i w ogóle, głównie dlatego, że to gra mojego autorstwa. Anatomia to niewielka story-gra, inspirowana poniekąd In the Belly of a Whale Matthijsa Holtera. Jest mocno jeepowa, pozbawiona MG, ma 'zrytualizowaną' strukturę i proste metody rozwiązywania ewentualnych konfliktów.


Jak na story-grę przystało, Anatomia ma mocno zarysowaną sytuację startową. Gracze odgrywają osoby obecne w krematorium, w którym za kwadrans spalone zostaną zwłoki zmarłego samobójczą śmiercią Alana Turinga, genialnego matematyka. Gracze dostają kopertę z ośmioma przedmiotami - zdjęcie, pudełko po cukierkach, sznurek, ołówek, kawałek krzyżówki, kamień, banknot i nadgryzione jabłko. Te przedmioty mają służyć jako preteksty do wspomnień na temat Turinga. Przedmioty są opisane w zasadach, ale do wyboru arbitra (facilliatora?) jest, czy należy trzymać się sugestii autora, czy pozwolić graczom na dowolność w kreowaniu narracji.

Każdy przedmiot to jedna scena, można do niej dołożyć dowolne sceny retrospekcji. Do tego jest jeszcze zasada z piciem herbaty i przesuwaniem filiżanek - jeśli nie chcesz już brać udziału w scenie, odsuwasz filiżankę. Po tym można zadawać tylko pytania uzupełniające (w stylu Archipelago- opowiedz dokładniej, pokaż to z innej strony itp).


Udział wzięli:
Linka - kuzynka Alana, Emma Tenderly
Ola - matka Alana, Anna Turing
Kornik - kolega ze szkoły i współpracownik Alana z Bletchley Park, Matthew Price
lucek - tutor doktoratu Alana, profesor Buregard Wesley

Mechanika:
pełna wersja



Przebieg sesji:
Rozpoczęliśmy grę w okolicach godziny 16, graliśmy trzy godziny, do 19. Rozegraliśmy wszystkie sceny, w większości z nich zdecydowałem się nie podrzucać graczom informacji dodatkowych. Ola i Linka to dwie doświadczone graczki, doskonale obeznane ze story-grami. Kornik miał na początku duże oczy, to było jego pierwsze starcie z gm-less games, ale załapał błyskawicznie, doskonale radził sobie z frejmowanie scen retrospekcji i wchodzeniem w interakcje.

Dodatkowo rozegraliśmy dwie sceny retrospekcji. Jak zauważyła Linka, powinna być zmiana organizacji przestrzeni przy takich scenach, pomysł ze wstawaniem do nich jest świetny. Utrzymanie 'rytualizacji' gry - bardzo dobra i ważna rzecz.

Mieliśmy mocny konflikt na linii Emma - Anna, ale (chyba) za każdym razem rozwiązywany był zgodnie z zasadami gry - tj. osoba o wyższym statusie społecznym ma rację.

Ogólnie - grało się świetnie, bez zgrzytów. Bardzo dobra sesja, pełen focus, gra działała - czego chcieć więcej?

Siłą rzeczy - to wszystko w APku, nie chcę 'opowiadać' fabuły, bo mija się to z sensem APków. To nie pamiętniczek fabularny ;-)

Ocena sesji:
6/6


l.

Comments:

There are 2 komentarze for 8. 1hp #1, Anatomia Turinga #1, Nibykonkurs#1

Publikowanie komentarza